سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پرخوری مایه دوری از خداوند است که به سرپیچی کردنها نیرو می بخشد؛ پس شکمهایتان را پر نکنید که نورحکمت در سینه هایتان خاموش می شود [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید عبدالکریم برونسی که در مسجد صاحب‌الزمان منطقه دوست‌آباد مشهد مقدس برگزار شد تأکید کرد: جدایی از راه و مسیر شهدا علت گرانی‌ها، تورم و بیکاری در جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید عبدالکریم برونسی که در مسجد صاحب‌الزمان منطقه دوست‌آباد مشهد مقدس برگزار شد با بیان اینکه باید دوباره به راه شهدا یعنی راه نجات ایران باز گردیم، اظهار کرد: راه شهدا راه نجات‌بخش این ملت بوده و قطعاً بازگشت به این راه ما را بر مشکلات امروز مانند تحریم‌های ظالمانه دشمنان پیروز و اعتماد و برادری را در جامعه تقویت می‌کند؛ امیدوارم این گنج عظیم یعنی راه شهدا را هیچگاه از دست ندهیم.

وی افزود:‌ باید کاری کنیم که زایش قهرمانی ایران همچون دوران دفاع مقدس تکرار شده و پرده از چهره جوانان و قهرمانان ملی امروز کنار زده شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در زندگی شهید برونسی درس‌های زیادی برای جوانان و ملت ما وجود دارد، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌‌ شهدا ضمن یادآوری و گرامیداشت این قهرمانان دفاع مقدس به ما در بهتر اداره کردن وضع زندگی و کشور نیز کمک می‌کند. شهید برونسی فردی فداکار بود فردی بود که اگر کسی در اوایل انقلاب او را می‌دید به هیچ عنوان باور نمی‌کرد که در مدت کوتاهی به چنین فرمانده بزرگی تبدیل شود.

وی با اشاره به شرکت شهید عبدالکریم برونسی در کلاس‌های درس‌ مقام معظم رهبری تصریح کرد: زمانی که جنگ رخ داد وی به عنوان رزمنده تیرانداز برای بیرون راندن متجاوزین به جبهه‌ها اعزام شد ولی به مرور فرمانده دسته و گروهان و چندی بعد هم پس از فرمانده گردان به فرمانده تیپ بزرگ جوادالائمه تبدیل شد تا اینکه در عملیات بدر به شهادت رسید.

رضایی ادامه داد: با خواندن زندگی‌نامه این شهید خواهیم دید که وی بدون اینکه درس نظامی و دوره نظامی دیده باشد در مدت کوتاهی توانست اینگونه بدرخشد و این نکته مهمی است که جوانان بدانند می‌توانند اینگونه راه عزت و دانش را پیموده و به قدرت و توانمندی برسند؛ امروز یادواره این شهید را برگزار می‌کنیم تا ببینیم قهرمانان آن موقع همان برونسی‌های چگونه شکل گرفتند و قهرمانان امروز چگونه باید شکل بگیرند.

رضایی با بیان اینکه امروز متأسفانه شاهد تنزل و عکس این روند در جامعه هستیم، متذکر شد: اگر آن روز برونسی اطلاعات چندانی نداشت ولی به فوق‌ دکترای نظامی در دانشگاه جنگ رسید این در حالی است که امروز متأسفانه در جامعه دکترهایی را می‌بینیم که تنزل می‌کنند تا شغلی در حد یک دیپلمه به دست بیاورند که البته در موارد زیادی هم نمی‌توانند جای این سؤال باقی است که چرا جوانان ما باید از اوج به پایین آمده و خیل عظیمی از تحصیل‌ کرده‌ها بیکار بمانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چرا امروز نمی‌توانیم تجربه امثال شهید برونسی را در این کشور تکرار کنیم؛ امروز هم باید همانند دوران دفاع مقدس محیطی را برای جوانان فراهم کرده و زمینه بالندگی آنها و حل مشکلات کشور به دست آنها را فراهم کنیم.

* جدایی از راه شهدا علت گرانی و بیکاری و تورم در جامعه است

فرمانده دوران دفاع مقدس با تأکید براینکه وجود  مشکلاتی چون فقر، بیکاری و تورم در جامعه نشان می‌دهد که از مسیر شهدا جدا شده‌ایم، بیان داشت: راه شهدا راه فتح و پیروزی است در حالی که متأسفانه امروز در حال از دست دادن راه شهدا بوده و شاهد اینگونه مشکلات در جامعه هستیم. اگر آن روز به فتح و پیروزی می‌رسیدیم به این خاطر بود که راه شهدا از اخلاص و صدایت سرچشمه می‌گرفت، شهدا با هدف جلب رضایت خداوند و احساس مسئولیت، فداکاری و ایثار فعالیت داشتند و در کنار این ویژگی‌ها نیز با برنامه‌ریزی و مجاهدت و صداقت و اخلاص اینگونه معجزات بزرگی را خلق می‌کردند ولی امروز آن صداقت و اخلاص کجاست؟

وی تأکید کرد: ‌تا دو سه ماهه گذشته برخی حاضر نبودند که در کشور قبول کنند که بیکاری و گرانی است در حالی که باید بدانند اگر صداقت و اخلاص داشته باشد مردم حاضرند مشکلات و ناراحتی را با هم تحمل کنند.

رضایی با تأکید براینکه اگر اعتماد، ایثار و فداکاری در جامعه می‌خواهیم باید اخلاص و صداقت جدی گرفته شود، متذکر شد: این ویژگی مهم شهدا است بنابراین نباید از آن فاصله بگیریم و بگذاریم عوام‌فریبی و بی‌اعتمادی در جامعه گسترش پیدا کند؛ شهدا فکر و تدبیر داشتند ولی امروز برای حل مشکلات از جمله گرانی و بیکاری‌ چقدر فکر شده و کدام برنامه‌ها آماده شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه امروز فکر، تدبیر و برنامه‌ریزی و خلاقیت در جامعه کاهش پیدا کرده است، افزود: درست است که تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه ما صورت گرفته ولی باید بدانیم که تحریم‌ها تنها 30 درصد علت مشکلات است در حالی که 70 درصد مشکلات کشور به دلیل سوءمدیریت‌ها است.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود بابیان اینکه راه شهدا یک مکتب و ایدئولوژی است، اظهار کرد: این مکتب گم‌شده تاریخی ما بوده است؛ شهدا راهی پیش‌پای ما گذاشتند که دولت‌ها در 20 سال گذشته نسبت به این راه کج و راست رفتند بنابراین باید به این راه دوباره بازگردیم راهی که در آن از یک فرد به ظاهر عادی قهرمان ملی ساخته می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال‌های آینده راه پربرکت شهدا تقویت شده و مشکلات همچون گرانی، بیکاری و تورم از سر راه ملت ایران با دست جوانان پرتلاش برداشته شود.

 


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در یادداشت ثابت - شنبه 91/12/27 و ساعت 7:9 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

تون ،فردوس امروز
تون ،فردوس امروز
درآستانه انتخابات نهم آمدیم ،شرمنده نگاه پرمهرتان شدیم و مصمم شدیم که بمانیم واز امروز باشماییم با : تون ،فردوس امروز

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 94423
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی

خبر نامه