سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
ناتوانى آفت است ، و شکیبایى شجاعت و ناخواستن دنیا ثروت و پرهیزگارى سپرى نگهدار و رضا نیکو همنشین و یار . [نهج البلاغه]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 15

فردا لیست افراد تایید صلاحیت شده اعلام میگردد . بخش عمده ای از مردم فردوس نگران سرنوشت دکتر امیر حسنخانی هستند ، هرچند این اتفاق برای مردم طبس پدیده ای خوشایند است لیکن نباید این چنین القانمود که عدم تایید دکتر امیرحسنخانی برابر با کاهش مشارکت مردم فردوس . به فرض اینکه دکتر موفق به کسب تایید نشود که البته ما امیدواریم اگر مشکل خاصی برای آقای دکتر وجود ندارد این اتفاق نیفتد ولی به فرض رد صلاحیت دکتر  میتوان با اتخاذ تصمیمی عاقلانه جبران  نمود و نباید بگذاریم تا تجربه مهندس شکیبی یکبار دیگر تکرار شود .در وقوع این  مطلب نخبگان جامعه رسالتی بزرگ بردوش دارند .

ویک نکته درمورد وبلاگ : این وبلاگ با مراجعه تقریبی45 نفر در روز کم کم میرود تامورد عنایت مردم قرار گیرد آنچه انتظارمیرود اعلام نظرات انتقادات و پیشنهادات شماست که چشم انتظار آنیم باشد با مشارکت شمادر مورد موضوعات مطرح شده بتوانیم در معرفی و شفاف سازی فضای انتخابات کمک موثری داشته باشیم .


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در یکشنبه 90/11/30 و ساعت 10:15 عصر | نظرات دیگران()

جریان اصولگرایی در فردوس را می توان ریشه دار ترین جریان سیاسی شهر فردوس معرفی نمود . این جریان را در دوجلسه شبانه میتوان خلاصه نمود . جلسه ی شب شنبه و جلسه ی شب دوشنبه .

 افراد شرکت کننده در جلسه شب شنبه عمدتا" افراد نسل اول انفلاب و بسیاری از آنان فعالان سیاسی قبل از انقلاب بوده وتوانسته اند در طول دو دهه اول انقلاب قدرتمندترین جریان سیاسی شهر فردوس باشندو بتوانند در مدیریت سیاسی شهر فردوس نقش موثری را داشته باشند .بسیاری از مدیران شهر فردوس عمدتا" از طریق این جلسه منصوب ، حمایت ، یا عزل میشدند.

جلسه شب دوشنبه عمدتا" بسیجیان و رزمندگانی هستند که  پس از پایان جنگ و با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و همرزمانشان تشکیل و در ابتدا دخالتی در حوادث سیاسی نداشتند لیکن به مرور زمان وارد بازیهای سیاسی شده که اوج اقدامات این جلسه را میتوان به الحاق فردوس به خراسان جنوبی دانست هرچند جلسه نشینان شب شنبه مخالف الحاق به خراسان جنوبی بودند و هنوز نیز امید به بازگشت به خراسان رضوی دارند .

اختلافات این دو جلسه از نظر اعتقادات سیاسی کاملا" مشهود است . جلسه نشینان شب شنبه را میتوان راست سنتی دانست و جلسه نشینان شب دوشنبه را اصولگرایانی دانست که تا حدودی دارای تمایلات اصلاح طلبانه و بعبارتی بهتر اصولگرای اصلاح طلب هستند و از نظر رفتار سیاسی از حامیان محسن رضایی و محمد باقر قالیباف می باشند .به همین خاطر گاهی اوقات اختلاف نظراتی در حوزه های مختلف بین این دو جریان مشاهده میشود  که در حوادثی مثل انتخابات خودنمایی میکند بعنوان نمونه در همین انتخابات نهم ، جلسه رزمندگان و بسیجیان تمایل به دکتر امیر حسنخانی داشته درصورتی که جلسه  شب شنبه این رغبت را ندارند و هنوز کینه الحاق به خراسان جنوبی را در دل دارند این گروه در ابتدا تمایل به حاج آقای حسینی مقدم داشتند و هم اکنون به  حجت الاسلام فردوسی پور ، هرچند به دلیل وابستگی به جبهه پیروان خط امام ورهبری و عضویت این جریان در جبهه متحد احتمال حمایت از کاندیدای جبهه متحد بسیار زیاد است اگر چه به دلیل تفکرات ناسیونالیستی حمایت از کاندیدی طبسی بعید به نظر میرسد چرا که در انتخابات مجلس هشتم علیرغم حمایت جبهه متحد از محمدکریم عابدی این جلسه حاضر به حمایت و فعالیت برای وی نشدند ،ولی تخصص اعضای جلسه شب شنبه تغییر رنگ و همسویی با جریانات پیروز است که مطمئن باشید کهنه سیاسیکاران جلسه شب شنبه از عهده این مهم بخوبی بر خواهند آمد ، همانطور که توانستند پس از پیروزی عابدی او را با خود همراه نمایند .

انتظار میرود با اعلام قطعی کاندیداها بتوان رفتار سیاسی هرکدام از این دوگروه را مشاهده نمود  .

 


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در یکشنبه 90/11/30 و ساعت 8:36 عصر | نظرات دیگران()

به گزارش کاج نیوز سه روز پس از آنکه سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشست خبری خود، لیست 30 نفره کاندیداهای انتخابات مجلس مورد حمایت این جبهه در تهران را بیان کرد، پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری نیز اسامی 112 نفر از کاندیداهای دیگری را که در 20 استان کشور مورد حمایت این جبهه هستند، اعلام کرد.

با اعلام اسامی جدید، تعداد کاندیداهای مورد حمایت جبهه پایداری در سراسر کشور به عدد 142 رسید تا در فاصله‌ی دو هفته مانده به برگزاری انتخابات، جبهه پایداری برای نیمی از کرسی‌های نمایندگی مجلس گزینه‌های نهایی خود را معرفی کرده باشد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی جبهه پایداری تأکید شده است که کاندیداهای مورد حمایت این جبهه در سایر استان‌ها نیز متعاقباً معرفی خواهند شد.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است که انتخاب این افراد جهت نامزدی مجلس شورای اسلامی بر اساس شاخصه های گفتمانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی (تعبد به اسلام، تعهد به آرمان های امام و انقلاب اسلامی، تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی، موضع گیری در مقابل جریان فتنه و جریان انحرافی) صورت پذیرفته است.

جبهه پایداری همچنین افزوده است که معرفی و تأیید این اشخاص به عنوان کاندیداهای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در 20 استان کشور، به معنای نفی حضور سایر کاندیداهای اصول‌گرا از طیف های مختلف نیست، بلکه بدین معناست که اشخاص مورد وثوق جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مجموع نسبت به معیارها و موارین این جبهه؛ حائز مولفه های بیشتری بوده اند.

بر این اساس در خراسان جنوبی که چهار حوزه انتخابیه دارد در سه حوزه کاندیدای این جبهه معرفی و نهایی شدند.

در حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی، قائنات حجت‌الاسلام علی قربانی و در حوزه نهبندان و سربیشه نظر افضلی به‌عنوان کاندیدای جبهه پایداری معرفی شدند.

***شرایط سخت   جبهه پایداری سبب شد که هیچکدام از آقایان مورد تایید وحمایت این جبهه قرار نگیرند ، انشاء الله که سوراخ های صافی جبهه متحد گشادتر باشد و ازحوزه نمایندگی فردوس یکی تایید شود .

 


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در شنبه 90/11/29 و ساعت 9:36 عصر | نظرات دیگران()

 این بی انصافی است اگر فرد یا گروهی از طرفداران نامزدهای انتخاباتی این دوره از انتخابات بنده را باعث و بانی ردصلاحیت فرد یا افرادی بدانند که هرگز برای احدی در این راه گام برنداشتم ...این مطلب فرازی  است از اظهارات حجه الاسلام حسینی مقدم در مصاحبه با فردوس خبر در خصوص شایعات مربوط به دلایل رد صلاحیت دکتر امیر حسنخانی که ایشان را یکی از فعالان در عرصه رد صلاحیت دکتر میدانند . گمانی کاملا" اشتباه که مانیز حق را به امام جمعه سابق میدهیم ، چرا که اگر حاج آقای حسینی نفوذی میداشت آنهم در شورای نگهبان مطمئن باشید این همت بلند را برای خود بکار میبستند.اینکه چرا بعد از آنهمه ترابری به جای جای حوزه نمایندگی از دورترین روستاهای طبس گرفته تا سرایان وبشرویه ، استعفا از امامت جمعه و... افتخار کاندیداتوری را به مردم منطقه ندادند ، بماند ،  شاید از مدل دلایلی باشد که چرا قربانی نمایند قاین نیامد ؟؟؟؟؟ به هر جهت مانیز حق را به حاج آقا میدهیم و  تهمت هواداران دکتر امیرحسنخانی را وارد نمیدانیم و در حمایت از اظهارات ایشان فراز آخرین کلامشان را می آوریم : بدانید این تهمت ها از سوی دنیا به دنیای دیگر فروشان قطعأ ذخیره ی آخرت من خواهد بود چون کار خیر و صوابی ندارم لااقل از صواب دیگران به پرونده ی حقیر وارد شود و از این همه لطف سپاسگزارم. باشد این پاداش تلاش های حقیر در فردوس و تا بوده دنیا همین بوده.                     


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در شنبه 90/11/29 و ساعت 6:21 عصر | نظرات دیگران()

 مقدم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم گرامی باد .

 


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در پنج شنبه 90/11/27 و ساعت 10:18 عصر | نظرات دیگران()

جریان اصلاح طلب در فردوس همزمان با انتخابات ریاست جمهوری  وانتخاب محمد خاتمی ودر واقع با محوریت اعضای ستاد خاتمی در فردوس شکل گرفت . این افراد که در ابتدا بنیان فکری خاصی نداشتند تنها به صرف فعالیت در این ستاد وارد این جریان شدند و بعدها با حمایت های ستادی و همچنین نماینده وقت مهندس شکیبی به استیلای چندین ساله ی به اصطلاح اصولگرایان در فردوس خاتمه دادند. این افراد که تنها مزد فعالیت در ستاد را برداشت کردند هرگز نتوانستند در طول دوره اصلاحات در شهر فردوس اقدامات سیاسی قابل ملاحظه ای داشته باشند و بنا به ساختار شخصیتی افراد اصلاح طلب این جریان و این افراد حتی از سوی یکی از قدرتمندترین تشکلهای اصلاح طلب ( جبهه مشارکت ایران اسلامی ) حتی تایید نیز نشدند و به همین خاطر دفتر جبهه مشارکت در فردوس هرگز تشکیل نگردید هرچند از  سایه قدرتمندنیروهای   ولایت مدار شهر فردوس که همواره بر سر اصلاح طلبان سنگینی میکرد هم نباید غافل شد .این جریان در بعد منطقه ای که معمولا" شاخصه افراد تعیین کننده است با اقبال عمومی روبرو نشدند، دلیل این ادعا  انتخابات مجلس ششم و رای قاطع مردم فردوس به مرحوم فردوسی پور بود که نشان داد در بعد منطقه ای با تایید مردم فردوس روبرو نیستند .هرچند تفکر اصلاح طلبی هواداران خاص خود را درفردوس نیز دارد و نباید غافل شد لیکن جز در جریانات کلان به شکل منطقه ای قدرت مانور را برایشان هر گز قائل نیستیم .بعداز وداع اصلاح طلبان در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حمایت اصلاح طلبان از دکتر معین و کروبی در فردوس  دوران افول اصلاحات آغاز و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حمایت از موسوی به واقع مرگ این جریان فرارسید واینک در شهر فردوس و علی الخصوص در جریان انتخابات مجلس نهم حمایت صریح ازکاندیدایی را ندارند چرا که حمایت از یک کاندیدا همانا و ایجاد مشکل برای کاندیدا همانا ، فلذا حمایت پنهان خود را از کاندیداها دارند. بنا به برخی شنیده ها اصلاح طلبان فردوس  قصد حمایت از دکتر امیرحسنخانی را داشتند که با شرایط دکتر منتظر کاندیدی هستند تا حداقل خواسته های خود را در او جستجو نمایند و شاید هم تحریم انتخابات همانند سایر اصلاح طلبان را در سر داشته باشند به هر صورت باید منتظر ماند تادر روزهای آینده اگر حمایت اصلاح طلبان از دکتر عبدالله زاده صحت داشته باشد (نقل ازفردوس خبر هرچند خبرهای این سایت قابل اعتنا نیست)   شاید سرو کله این عزیزان را در اطراف ایشان و ستادشان شاهد باشیم   .  هر چند ممکن است این عزیز مورد حمایت اصولگرایان قرار گیرد که آنوقت کلا"  موضوع تغییر خواهدنمود.وجالب است که یک نفر بتواند در هر دو اردوگاه دارای پایگاه باشد که این هم در نوع خود هنر بزرگی است  که گویا دکتر عبدالله زاده این هنر را داراست .                  


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در پنج شنبه 90/11/27 و ساعت 10:6 عصر | نظرات دیگران()

بنابه پیشنهاد یکی از مخاطبین محترم در معرفی طیف ها ، گروهها و اشخاص با نفوذ فردوس  در عرصه فعالیتهای سیاسی و براساس امکان فراهم نمودن اطلاعات بزودی معرفی این جریانات را آغاز خواهیم نمود منتظر اولین نوشتار ماباشید ، ما نیز چشم انتظار انتقادات شما برای بهبود کیفی وبلاگ هستیم .


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در سه شنبه 90/11/25 و ساعت 10:48 عصر | نظرات دیگران()

فضای سیاسی گاهی اوقات به جهت تعصبات غیرقابل انفکاک خسته کننده و ملال آور است ، لذا برآن شدم تادرمیان مطالب جدی  سیاسی علی الخصوص انتخابات ،  که این روزها فکر همه ی مارا مشغول کرده است حکایت طنزی نیز تقدیمتان کنم  تا فراموش نکنیم عرصه سیاست شکست وپیروزی دارد برای هردوی آن آماده باشیم : 

        اولی را ملاحظه بفرمایید :

مردی در هنگام رانندگی، درست جلوی حیاط یک تیمارستان پنچر شد و مجبورشد همانجا به تعویض لاستیک بپردازد هنگامی که سرگرم این کار بود، ماشین دیگری به سرعت ازروی مهره های چرخ که در کنار ماشین بودند گذشت و آنها را به درون جوی آب انداخت و آب مهره ها را برد
مرد حیران مانده بود که چکار کند. تصمیم گرفت که ماشینش را همانجارها کند و برای خرید مهره چرخ برود
در این حین، یکی از دیوانه ها که از پشت نرده های حیاط تیمارستان نظاره گر این ماجرا بود، او را صدا زد و گفت:
از 3 چرخ دیگر ماشین، از هر کدام یک مهره بازکن و این لاستیک را با 3 مهره ببند و برو تا به تعمیرگاه برسی
آن مرد اول توجهی به این حرف نکرد ولی بعد که با خودش فکر کرد دید راست می گوید و بهتر است همین کار را بکند
پس به راهنمایی او عمل کرد و لاستیک زاپاس را بست.
هنگامی که خواست حرکت کند رو به آن دیوانه کرد و گفت: «خیلی فکر جالب و هوشمندانه ای داشتی.
پس چرا توی تیمارستان انداختنت؟
دیوانه لبخندی زد و گفت: من اینجایم ،  چون دیوانه ام. ولی احمق که نیستم!


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در سه شنبه 90/11/25 و ساعت 10:14 عصر | نظرات دیگران()

با وجود افراد علاقمند و با تجربه و تحصیل کرده در حوزه های رایانه ، اطلاع رسانی و... متاسفانه در فضای مجازی جای یک سایت مفید وپربار برای اطلاع رسانی در خصوص اخبار فردوس  کاملا" احساس می شود.هرچند دراین راستا فردوس خبر فعال است اما بدلیل عدم استفاده از افراد باسواد وتحصیل کرده و مطلع  نتوانسته آنچنان مطلوب به مسئولیتی که پذیرفته عمل نماید. گاهی اوقات تحلیل ها و مطالبش دلچسب نیست و  هنگامی که این سایت را مثلا" با بیرجند نیوز و...    مقایسه کنیم این تفاوت کاملا" مشهود می شود  .

 فردوس خبر   نگاهی اقتصادی دارد و با محاسبه سود و زیان وبدست آوردن آگهی کار میکند و بااین تفکر نمی توان در عرصه خبر رسانی بی طرف بود . این خلاء بزرگ را تنها مگر جوانان فعال شهرمان جبران نمایند منتظر همت بلندتان هستیم .   


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در سه شنبه 90/11/25 و ساعت 9:44 عصر | نظرات دیگران()

با رد صلاحیت دکتر امیر حسن خانی و با توجه به  احوالات امیر محمد کریم عابدی به جهت عملکرد نه چندان رضایت بخشش  در طول دوره وکالتش که نه در فردوس نه در طبس نه در بشرویه ونه در سرایان    اقبال مناسبی باوی همراه نیست ،  نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به سمت و سویی میرود که باید شانس انتخاب را به کاندیدایی طبسی داد هر چند اگر تعامل    مطلو بی با نماینده  منتخب صورت گیرد هیچ تفاوتی ندارد که نماینده اهل کدام شهرباشد.بهاحتمال قوی  آخرین   دوره ای است که فردوس با طبس برسر یک نماینده رقابت میکند لیکن اگر قدری بیندیشیم متوجه خواهیم شد که نزدیکی و رفاقت دیرینه این دو شهر به واسطه انتخاب نماینده مشترک در طول سالها بطور مداوم تقویت گردیده هرچند  گاهی تبدیل به کدورت نیز گردیده ولی در عمق این تعامل ریشه هایی از مودت و مهربانی خود نمایی میکند .

امیدواریم هر کسی بر کرسی وکالت این سرزمین تکیه زند  رسالت ودینش را به مردم تمامی حوزه نمایندگی فراموش نکند .


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در سه شنبه 90/11/25 و ساعت 5:53 عصر | نظرات دیگران()
   1   2      >
درباره خودم

تون ،فردوس امروز
تون ،فردوس امروز
درآستانه انتخابات نهم آمدیم ،شرمنده نگاه پرمهرتان شدیم و مصمم شدیم که بمانیم واز امروز باشماییم با : تون ،فردوس امروز

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 94391
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی

خبر نامه