سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
راسخان در دانش کسانی اند که دست نیکیو زبان راست و دل صاف و عفّت شکم و فرج دارند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

جریان اصولگرایی در فردوس را می توان ریشه دار ترین جریان سیاسی شهر فردوس معرفی نمود . این جریان را در دوجلسه شبانه میتوان خلاصه نمود . جلسه ی شب شنبه و جلسه ی شب دوشنبه .

 افراد شرکت کننده در جلسه شب شنبه عمدتا" افراد نسل اول انفلاب و بسیاری از آنان فعالان سیاسی قبل از انقلاب بوده وتوانسته اند در طول دو دهه اول انقلاب قدرتمندترین جریان سیاسی شهر فردوس باشندو بتوانند در مدیریت سیاسی شهر فردوس نقش موثری را داشته باشند .بسیاری از مدیران شهر فردوس عمدتا" از طریق این جلسه منصوب ، حمایت ، یا عزل میشدند.

جلسه شب دوشنبه عمدتا" بسیجیان و رزمندگانی هستند که  پس از پایان جنگ و با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و همرزمانشان تشکیل و در ابتدا دخالتی در حوادث سیاسی نداشتند لیکن به مرور زمان وارد بازیهای سیاسی شده که اوج اقدامات این جلسه را میتوان به الحاق فردوس به خراسان جنوبی دانست هرچند جلسه نشینان شب شنبه مخالف الحاق به خراسان جنوبی بودند و هنوز نیز امید به بازگشت به خراسان رضوی دارند .

اختلافات این دو جلسه از نظر اعتقادات سیاسی کاملا" مشهود است . جلسه نشینان شب شنبه را میتوان راست سنتی دانست و جلسه نشینان شب دوشنبه را اصولگرایانی دانست که تا حدودی دارای تمایلات اصلاح طلبانه و بعبارتی بهتر اصولگرای اصلاح طلب هستند و از نظر رفتار سیاسی از حامیان محسن رضایی و محمد باقر قالیباف می باشند .به همین خاطر گاهی اوقات اختلاف نظراتی در حوزه های مختلف بین این دو جریان مشاهده میشود  که در حوادثی مثل انتخابات خودنمایی میکند بعنوان نمونه در همین انتخابات نهم ، جلسه رزمندگان و بسیجیان تمایل به دکتر امیر حسنخانی داشته درصورتی که جلسه  شب شنبه این رغبت را ندارند و هنوز کینه الحاق به خراسان جنوبی را در دل دارند این گروه در ابتدا تمایل به حاج آقای حسینی مقدم داشتند و هم اکنون به  حجت الاسلام فردوسی پور ، هرچند به دلیل وابستگی به جبهه پیروان خط امام ورهبری و عضویت این جریان در جبهه متحد احتمال حمایت از کاندیدای جبهه متحد بسیار زیاد است اگر چه به دلیل تفکرات ناسیونالیستی حمایت از کاندیدی طبسی بعید به نظر میرسد چرا که در انتخابات مجلس هشتم علیرغم حمایت جبهه متحد از محمدکریم عابدی این جلسه حاضر به حمایت و فعالیت برای وی نشدند ،ولی تخصص اعضای جلسه شب شنبه تغییر رنگ و همسویی با جریانات پیروز است که مطمئن باشید کهنه سیاسیکاران جلسه شب شنبه از عهده این مهم بخوبی بر خواهند آمد ، همانطور که توانستند پس از پیروزی عابدی او را با خود همراه نمایند .

انتظار میرود با اعلام قطعی کاندیداها بتوان رفتار سیاسی هرکدام از این دوگروه را مشاهده نمود  .

 


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در یکشنبه 90/11/30 و ساعت 8:36 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

تون ،فردوس امروز
تون ،فردوس امروز
درآستانه انتخابات نهم آمدیم ،شرمنده نگاه پرمهرتان شدیم و مصمم شدیم که بمانیم واز امروز باشماییم با : تون ،فردوس امروز

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 94421
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی

خبر نامه