سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
هیچ یک از نیازهای کوچک خود را حقیرمشمارید ؛ زیرا محبوب ترین مؤمنان نزد خداوند متعال ، کسی است که بیشتر از همه از او درخواست می کند . [امام باقر علیه السلام]
 
امروز: شنبه 103 اردیبهشت 29

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش تبیین حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مهدیه شهرستان نیشابور با اشاره به اینکه ذات اسلام شکوفایی و پویایی است و از سویی ایرانیان در طول تاریخ نشان داده اند که همواره مردمی کوشا بوده اند گفت: مشکلات کنونی کشور ربطی به ذات اسلام و مردم ایران ندارد، بلکه باید مشکل را در جایی دیگر جستجو کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش تبیین حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در مهدیه شهرستان نیشابور، افزود: مشکل اول امروز کشور شیوه مدیریت است به گونه ای که با وجود کار فراوان و هزینه های زیادی که در کشور جهت آبادانی و پیشرفت انجام شده و این امر با دلسوزی دولتمردان همراه بوده است.اما اثرات کمی بر سطح زندگی مردم داشته است بر این اساس می توان سوء مدیریت را مشکل اول امروز کشور دانست.
وی در ادامه مشکل دوم کشور را اشکال ساختاری در اقتصاد دانست و گفت: اقتصاد ایران اولا تک محصولی و وابسته به نفت است و ثانیا در چنبره دولت گرفتار شده است. در حالیکه ساختار اقتصاد ایران باید مبتنی بر مردم شکل بگیرد.
محسن رضایی در توضیح معنای اقتصاد مردمی اضافه کرد: اقتصاد مردمی به این معنا است که تولید ثروت باید از کف جامعه و خانواده شروع شود و کم کم این انباشت سرمایه و ثروت به راس هرم برسد که در این صورت دولت ها مدیون مردم خواهند بود نه مردم مدیون دولت ها.
رضایی مشکل سوم کشور را بی برنامه گی عنوان کرد و افزود: اگر برنامه ریزی درستی برای ادامه راه در آینده کشور وجود نداشته باشد حتی ثروت زیاد هم نمی تواند به رفع مشکلات کمکی کند.
وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی گفت:زمانی حماسه از لوله تفنگ ما بیرون می آمد اما امروز حماسه از نوک قلم و تراوش فکر و اندیشه بیرون می آید.
رضایی در ادامه مشکل چهارم را عدم بهره گیری مناسب از جوانان که فرشتگان نجات ملت ایران هستند دانست و افزود: متاسفانه در این سالها به جای سپردن کار به دست جوانان تنها به مشاوره آنها بسنده شد و همین مسئله نیروی بالقوه جوانان کشور را برای ساختن ایرانی آباد سرکوب کرد.در حالیکه جوانان باید وارد متن امور شوند.
رضایی با بیان این که خوشبختانه رهبری هوشمند داریم افزود:ایشان با اشراف کامل به همه امور و نظرات دقیق و کارشناسی شده پشتوانه عظیمی برای مسئولین هستند.
وی همچنین افزود: با تمام توان و با ایستادگی بر روی ارزش ها و اعتقادات مان در برابر زیاده خواهی دشمنان خواهیم ایستاد اما این مسئله نباید موجب شود که سوء مدیریت در اداره کشور توجیه شود.
محسن رضایی با ابراز امیدواری در مورد اینکه ان شاء الله سالهای آینده سالهای خیزش اقتصاد و فرهنگ ملت ایران خواهد بود گفت: همان گونه که در زمان جنگ قهرمانان گمنامی از ملت ، شرف و خاک و ناموس خود دفاع کردند امروز هم باید کار را به دست همین قهرمانان گمنام سپرد تا با لبیک به ندای رهبری عزیز انقلاب حماسه سیاسی و اقتصادی بوجود آید.


 نوشته شده توسط تون ،فردوس امروز در یادداشت ثابت - سه شنبه 92/1/28 و ساعت 10:21 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

تون ،فردوس امروز
تون ،فردوس امروز
درآستانه انتخابات نهم آمدیم ،شرمنده نگاه پرمهرتان شدیم و مصمم شدیم که بمانیم واز امروز باشماییم با : تون ،فردوس امروز

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 4
مجموع بازدیدها: 94428
جستجو در صفحه

صفحات اختصاصی

خبر نامه